torsdag 15. november 2012

Legge opp og felle av

Jeg strikker en god del, og har gjort det i noen år nå. Og det går mye i gensere og bukser til min datter, og da er det veldig greit å få felt av på en elastisk måte - noe som kan være vanskelig uten noen triks. Så en dag datt jeg over en måte å felle av på som bare er helt genial, den heter "Jeny's surprisingly stretchy bind off".  Jeg har vært kjempefornøyd med denne måten å felle på og går for den 90% av gangene jeg feller av nå.
Det jeg nå begynte å lete etter er en elastisk måte å legge opp på. Det finnes jo et utall forskjellige måter å gjøre dette på også, men ingen som tilfredsstiller mitt behov med tanke på elastisk topp på sokker (sånn går det når man har kraftige legger). Og helt ut side det blå datt jeg over nok en nettside med en fantastisk oppleggsmetode, som blir veldig elastisk. Denne heter "Jeny's Stretchy Slipknot Cast-On" og er av samme damen som "laget" den elastiske måten å felle av på også.

Håper dette er til like stor glede for de som leser her som det var og fortsatt er for meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar